Για άλλη μια φορά ο ΣΕΚΤ όταν στριμώχνεται υψώνει το δάκτυλο στον ΠΑΝΣΕΚΤ για να βγει από την άβολη θέση.
Οι διοικούντες τον ΣΕΚΤ, σχεδόν εμμονικά, καταφέρονται με την κατάπτυστη χτεσινή τους ανακοίνωση που απευθύνεται, μεταξύ άλλων, σε όλους τους εργαζομένους του φορέα, εναντίον του Συλλόγου μας αντί να ασχοληθούν με τις δικές τους παρατυπίες, τη δική τους συνδικαλιστική ανυπαρξία, καμωνόμενοι ότι ασκούν συνδικαλιστική δράση προς όφελος των εργαζομένων του φορέα μόνο και μόνο επειδή θα χάσουν τα πολύχρονα προνόμιά τους καλύπτοντας διευθυντικές θέσεις.
Επειδή όμως το ψέμα έχει κοντά ποδάρια και επειδή πρέπει, επιτέλους, αυτοί οι κύριοι που θεωρούν ότι ο ΣΕΚΤ (και η, παντελώς άσχετη με το Κτηματολόγιο, Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Εργαζομένων ΥΠΕΧΩΔΕ) έχουν το αλάθητο, τόσο στο συνδικαλιστικό όσο και στο νομικό πλαίσιο λειτουργίας των σωματείων μέσα στο φορέα, είμαστε υποχρεωμένοι να ασχοληθούμε μαζί τους, ελπίζουμε για τελευταία φορά.
1.Ο ΠΑΝΣΕΚΤ αποτελεί ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ, δραστηριοποιούμενο στο ΝΠΔΔ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ με μέλη του τους υπαλλήλους του φορέα είτε υπηρετούν σήμερα είτε θα υπηρετούν μετά την τελική κατάργηση και των λίγων εναπομεινάντων Υποθηκοφυλακείων. Από την έναρξη εφαρμογής του Νόμου 4512/2018 έχει πλήρως καταργηθεί ο «κλάδος» των υπηρεσιών υποθηκοφυλακείου ή κτηματολογίου με την ίδρυση του ΝΠΔΔ Ελληνικό Κτηματολόγιο, το οποίο έχει απορροφήσει και απόλυτα όχι μόνο το πλέγμα δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των πρώην υποθηκοφυλακείων αλλά και το προσωπικό αυτών όπως επίσης και τα πάγια στοιχεία αλλά και τα έσοδά τους. Με την ψήφιση του 4512/2018 ο Φορέας υπεισήλθε ως καθολικός διάδοχος στη θέση της ΕΚΧΑ Α.Ε. και αυτοδικαίως στο σύνολο των πάσης φύσεως αρμοδιοτήτων, δικαιωμάτων, υποχρεώσεων και λοιπών εννόμων σχέσεων (άρθρο 1, παρ. 4). Όλο το προσωπικό που εργάζονταν στην συγκεκριμένη εταιρεία, ενσωματώθηκε στο ΝΠΔΔ Ελληνικό Κτηματολόγιο (άρθρο 17, παρ. 1). Με την ψήφιση του 4512/ 2018 ο Φορέας υπεισήλθε και ως καθολικός διάδοχος της λειτουργίας και των αρμοδιοτήτων των Αμίσθων και Εμμίσθων Υποθηκοφυλακείων της χώρας, των Κτηματολογικών Γραφείων Ρόδου και Κω – Λέρου, καθώς και τα Κτηματολογικά Γραφεία Θεσσαλονίκης και Πειραιά. (άρθρο 1, παρ. 4 & 5). Κατά τα άρθρο 1, παρ. 5, ο ίδιος νόμος καταργεί τις οργανικές θέσεις του προσωπικού των εμμίσθων Υποθηκοφυλακείων, των Κτηματολογικών Γραφείων Ρόδου και Κω – Λέρου, των Κτηματολογικών Γραφείων Θεσσαλονίκης και Πειραιά και τις θέσεις των αμίσθων Υποθηκοφυλάκων της Χώρας και τις ενσωματώνει στο δυναμικό του ΝΠΔΔ Ελληνικό Κτηματολόγιο, σύμφωνα με το άρθρο 20. Για τις αποδοχές και την ένταξη σε μισθολογικά κλιμάκια του προσωπικού του Φορέα που εντάσσεται στις θέσεις που προβλέπονται στα άρθρα 18, 19 και 20 του ν. 4512, εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 7 έως και 34 του ν. 4354/2015 (ν. 4512 / 2018, άρθρο 21, παρ. 1), δηλ. όλοι μας υπαγόμαστε στο Ενιαίο Μισθολόγιο, αφού ο εργοδότης μας είναι το ΝΠΔΔ.
Η σταδιακή ολοκλήρωση του ΝΠΠΔ Ελληνικό Κτηματολόγιο και κατ΄ επέκταση η ενσωμάτωση των Υποθηκοφυλακείων και Κτηματολογικών Γραφείων της χώρας, προσδιορίστηκε χρονικώς από τον νομοθέτη, αρχικώς στους εικοσιτέσσερις (24) μήνες, κατ’ ανώτατο όριο, από την 17η.1.2018 (άρθρο 1, παρ. 7) και μετέπειτα στους εξήντα (60) μήνες, κατ’ ανώτατο όριο, από την 17η.1.2018, μετά την τροποποίηση του, με το άρθρο 15 του ν. 4821 / 2021. Η σειρά και το χρονοδιάγραμμα ενσωμάτωσης των Αμίσθων και Εμμίσθων Υποθηκοφυλακείων και Κτηματολογικών στο Φορέα, με αντίστοιχες αποφάσεις του Δ.Σ. του Φορέα, κατόπιν των εισηγήσεων του Γενικού Διευθυντή, είναι άμεσα εξαρτώμενες από τις υπηρεσιακές ανάγκες του Φορέα και την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος. Σήμερα το επίμαχο άρθρο ξανατροποποιείται ως προς την ημερομηνία λόγω των καθυστερήσεων.
Μ’άλλα λόγια, δεν νοείται εκπροσώπηση εργαζομένων στον «κλάδο» αλλά μόνο στην μόνη υπάρχουσα «επιχείρηση» (με την έννοια του ν.1264/1982), που είναι το ΝΠΔΔ Ελληνικό Κτηματολόγιο, στο οποίο έχουν ήδη ενταχθεί με οργανικές θέσεις (σύμφωνα με τη διαδικασία του Ν. 4512/2018) όλοι οι υπάλληλοι των πρώην Υποθηκοφυλακείων οι οποίοι αποτελούν και τα μέλη του σωματείου μας, ή θα ενταχθούν στο μέλλον με την έκδοση των, ήδη καθυστερούμενων, Υ.Α. ένταξης. Το γεγονός ότι για κάποια Υποθηκοφυλακεία δεν έχουν εκδοθεί οι Υ.Α. ουδόλως αναιρεί το γεγονός ότι ο «κλάδος» έχει κατ’ουσίαν καταργηθεί. Ο σύλλογός μας είναι ξεκάθαρα επιχειρησιακή συνδικαλιστική οργάνωση ελλείψει σχετικού κλάδου οικονομίας.
Το γεγονός αυτό οι διοικούντες το ΣΕΚΤ το ξέρουν καλά. Βλέπουν όμως σήμερα ότι ο Σύλλογός μας, με την υπεύθυνη και έντιμη στάση του διαχρονικά, ακόμα και από το 1974 οπότε και ιδρύθηκε και εκπροσωπούσε υπαλλήλους των Υποθηκοφυλακείων, έχει ήδη καθιερωθεί ως η μόνη σταθερά αξιόπιστη και διεκδικητική λύση στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε. Και τούτο γιατί εμείς λειτουργούμε με βάση το συλλογικό συμφέρον, συνδυαζόμενο με το δημόσιο συμφέρον και όχι με το αν θα κρατήσουμε ή όχι τις «καρέκλες» που δεν έχουμε, σε αντίθεση με τους διοικούντες το ΣΕΚΤ που έχουν καίριες διευθυντικές θέσεις στον φορέα. Αναμασούν την καραμέλα περί μη επιχειρησιακού σωματείου για ιδιοτελείς σκοπούς, προσβάλλοντας τους εκατοντάδες συναδέλφους μας που είναι μέλη μας και οι οποίοι μας κατατάσσουν και στη θέση του αντιπροσωπευτικότερου σωματείου στον φορέα. Μιλούν χωρίς ντροπή για «εκκρεμότητες με τη δικαιοσύνη» τη στιγμή που είναι αυτοί που, πάνω στη συνδικαλιστική αποδρομή τους, μας έσυραν στα δικαστήρια γιατί «τολμήσαμε» να ζητήσουμε από την τότε διοίκηση χώρο για να στεγάσουμε τη δράση μας. Και είναι αυτοί που, ενώ μέχρι σήμερα ως διευθυντές στέκονταν με το ένα πόδι μπροστά στην εκάστοτε διοίκηση, κατηγορούν εμάς, τους απλούς υπαλλήλους της καθημερινής δουλειάς, ότι είμαστε «εργοδοτικοί» και «χρήσιμοι».
Συνεπικουρούνται δε σε όλα αυτά από τον μοναδικό τους σύμμαχο, την άσχετη με το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Εργαζομένων ΥΠΕΧΩΔΕ της οποίας Αναπληρωτής Γ.Γ. Γραμματέας του Εκτελεστικού είναι ο Γ.Γ. Γραμματέας του ΣΕΚΤ, η οποία μάλιστα χαρακτηρίζει τον αρμόδιο Υφυπουργό Κτηματολογίου με τις σκληρές εκφράσεις «Φασίστα και Αντιδημοκράτη», τη στιγμή που αργότερα, με την ουρά στα σκέλια, ζητούν επίσημο ραντεβου για διάλογο με τον Υφυπουργό.
1. Ο Σύλλογός μας, ως ιδρυθείς προ της ύπαρξης του ΣΕΚΤ αλλά δραστηριοποιούμενος στον ίδιο φορέα με τον τελευταίο, λειτουργεί με τους όρους της αρχής της πολλαπλότητας των συνδικαλιστικών οργανώσεων. Η αρχή αυτή βασίζεται στο άρθρο 5 παρ.1, 12 παρ.1 του Συντάγματος και στο άρθρο 11 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης «για την προάσπιση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και των Θεμελιωδών Ελευθεριών», που κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν.δ. 53/1974, το οποίο αναφέρει ότι «1. κάθε πρόσωπο έχει δικαίωμα στην ελευθερία του συνέρχεσθαι ειρηνικώς και στην ελευθερίαν συνεταιρισμού, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος ιδρύσεως μετ’ άλλων συνδικάτων και προσχωρήσεως σε συνδικάτα επί σκοπώ προασπίσεως των συμφερόντων του». Όπως έχει κρίνει παγίως ο Άρειος Πάγος (37/2022) η όποια ανταγωνιστική δράση που προέρχεται από την παράλληλη λειτουργία των δύο σωματείων δεν αντιστρατεύεται τα συμφέροντα των εν λόγω σωματείων ή των μελών τους. Αντιθέτως σε βάθος χρόνου δημιουργούνται συνθήκες ευγενούς άμιλλας των δύο σωματείων που δραστηριοποιούνται στην ίδια περιοχή με στόχο την διεκδίκηση και προάσπιση των δικαιωμάτων των επαγγελματιών μελών τους και την καλυτέρευση του επιπέδου παροχής υπηρεσιών προς όφελος και του κοινού. Συνεπώς η κατάσταση ανταγωνισμού που δημιουργείται μεταξύ των δύο σωματείων δεν αρκεί για να χαρακτηριστεί η άσκηση του δικαιώματος ίδρυσης του νέου σωματείου (ή τροποποίησης του καταστατικού του) ως καταχρηστική, δεν εκφεύγει των ορίων του υγιούς ανταγωνισμού και σε κάθε περίπτωση κατά τη στάθμιση των εκατέρωθεν συμφερόντων, άξια μεγαλύτερης προστασίας πρέπει να θεωρηθεί η άσκηση του δικαιώματος του συνεταιρίζεσθαι και η εμπέδωση του δικαιώματος αυτού με την παράλληλη λειτουργία και του νέου σωματείου με τους ίδιους ή παρεμφερείς σκοπούς.
2. Μιλούν για Εισαγγελέα και Ανακριτή για γεγονότα που σε καμία περίπτωση δεν αφορούν τον Σύλλογό μας και για τα οποία, ασφαλώς, δεν έχουμε καμία γνώση.
3. Δεν θέλουμε να υπεισέλθουμε στο ζήτημα το αν προκήρυξαν νόμιμα ή όχι την απεργία τους, αν έκαναν ή όχι Γ.Σ., αν συμβαδίζουν οι πράξεις τους με το άρθρο 30 Ν. 1264/1982 και το αν νομιμοποιούνται ως διοίκηση σε λήψη αποφάσεων. Δεν μπορούμε όμως να αφήσουμε ασχολίαστο το γεγονός ότι, εμφορούμενοι από ένα πνεύμα ελιτισμού που το απέκτησαν από την κατάληψη (μέσω αναθέσεων) διευθυντικών θέσεων στον φορέα επί σειρά ετών, δεν ενημέρωσαν ούτε κατά διάνοια τον Σύλλογό μας για τις προθέσεις, στα πλαίσια της συνδικαλιστικής και συναδελφικής αλληλεγγύης που θα έπρεπε να διαπνέει τη δράση τους. Το αντίθετο μάλιστα: πιέζουν κατά τρόπο εκτός κάθε έννοιας συνδικαλιστικής ηθικής τους συναδέλφους στη συμμετοχή στην απεργία αυτή.
4.Στην αγωνία τους να βγουν από αυτή την κατάσταση οι συνδικαλιστές του ΣΕΚΤ που κράτανε με ανάθεση και θέσεις ευθύνης και μάλιστα σε νευραλγικές διευθύνσεις που δεν θα έπρεπε να καταλαμβάνονται οι θέσεις αυτές από συνδικαλιστές (ανεξαρτήτως σωματείου), παραπέμπουμε στην απάντηση του τότε πονηρού πονήματος που έφερε τον τίτλο «Εξώδικη Δήλωση-Πρόσκληση-Όχληση και Διαμαρτυρία», το οποίο το εκδώσατε για να πετάξετε λάσπη στον ανεμιστήρα και στο οποίο και τότε σας διέφευγε ένα σημαντικό κομμάτι της νομοθετικής εξέλιξης των Αμίσθων και Εμμίσθων Υποθηκοφυλακείων της χώρας και των εργαζομένων σε αυτά.